24SevenOffice lanserar en betaversion av Nordens första affärssystem med en artificiell intelligens-motor för redovisningsbranschen

24SevenOffice Scandinavia AB (”24SevenOffice” eller ”Bolaget”) lanserar idag en betaversion av Nordens första affärssystem med en artificiell intelligens (AI)-motor för redovisningsbranschen. Sex redovisningsbyråer som tillsammans har flera tusen slutkunder är utvalda och kommer att använda betaversionen under några månader för att tillsammans med 24SevenOffice utvärdera samt färdigställa AI-motorn. 24SevenOffices AI-motor är planerad att lanseras på hela marknaden under andra halvåret 2018.

-”Vi har som första affärssystem i Norden lyckas att ta fram en AI-motor som i första hand hjälper redovisningskonsulterna att bokföra fakturor med algoritmer och artificiell intelligens. Efter att automatisk bokföring är lanserad skall vi arbeta med att utöka med ytterligare tjänster”, säger Staale Risa, Vd i 24SevenOffice.

Redovisningsbranschen kommer att starkt påverkas av automatisering och digitalisering och AI-teknologi anses vara är en av de mest drivande faktorerna. Bland annat kommer tre forskare fram till i rapporten ”Computerization and the Future of Jobs in Norway” att arbeten inom räkenskapsbranschen i Norge kommer att digitaliseras med 98 procents sannolikhet.

-”24SevenOffices affärsmodell inom AI-automatisering är designad och anpassad så att redovisningsbyråerna får sin andel av intäkterna ifrån automatiseringen. Vi har nu öppnat för att redovisningsföretagen kan anmäla sig till en väntelista hos oss på 24SevenOffice för att få använda vår AI-teknologi”, avslutar Staale Risa.

För ytterligare information, kontakta:

Vd, Ståle Risa
Tel: +47 922 35 847nd
E-post: str@24SevenOffice.com

24SevenOffice är verksamma på den nordiska marknaden och har sedan 2002 levererat affärssystem till små och medelstora företag med molnbaserade lösningar. Systemet används av 28 000 bolag, med bland annat PwC och KPMG som redovisningspartners. Affärssystemet är modulbaserat, där modulerna tillhandahålls fristående eller paketerade som helhetslösningar. I dag innehåller affärssystemet bland annat moduler för redovisning, CRM, fakturering, logistik, projektstyrning och tidredovisning, allt integrerat i en lösning. 24SevenOffice är ett system som är anpassat för större bolag med mer komplicerade affärsflöden.