24SevenOffice Scandinavia AB köper 51% av Busy Technologies AS

24SevenOffice satsar, så som tidigare kommunicerat i bland annat den senaste kvartalsrapporten, på växt inom flera olika kundområden. Nu ökar satsningen på lösningar för tidsintensiva företag genom att köpa in sig i det nystartade företaget Busy Technologies AS. Busy har utvecklat en tidrapporteringsmodul med kalendern som utgångspunkt. Produkten integreras även med andra vanliga kalendrar för företag, bland annat Google och Office 365.

Med Busys tidrapporteringslösning kommer även 24SevenOffice kunna erbjuda lösningar som närmar sig HR-området. Denna produkt gör automatisk uträkning av timdata vilket ger anställda och ledare översikt över uppskattad normaltid, tidsaldo, semestersaldo, övertid, faktureringsgrad och mer.

24SevenOffice uppnår 51% ägarskap genom en kombination av aktieköp från existerande aktionärer och en emission. På kort tid har Busy uppnått 300 000 i ARR och bevisat att de har en konkurrenskraftig produkt på marknaden. Totalt går 24SevenOffice in med 4 miljoner kronor. Företaget har totalt 5 anställda, varav 3 är aktionärer och kommer fortsätta som aktionärer efter transaktionen. 24SevenOffice har säkrat sig en option att köpa upp 100% om 3 år där värdesättningen beror på omsättning och växt i Busy.

Busy är redan integrerat med 24SevenOffice och kommer fungera som en integrerad modul och som en stand-alone produkt på marknaden.

Ståle Risa, Verkställande direktör

Tel: +47 922 35 847, str@24sevenoffice.com

24SevenOffice i korthet

24SevenOffice levererar affärssystem till små och medelstora företag i Norden via molnbaserade lösningar. Systemet, som lanserades 2002, används idag av 42 300 bolag i Norden, med bland annat PwC och KPMG som redovisningspartners. Affärssystemet är modulbaserat, där modulerna tillhandahålls fristående eller paketerade som helhetslösningar. 24SevenOffices mål är att bli en ledande aktör inom ERP i Norden. För mer information se www.24sevenoffice.com