• 3/

10 personer anställs efter Sveriges snabbaste drop-in-rekrytering

Report this content

I lördags arrangerade mobiloperatören 3 för första gången en drop-in-rekrytering och på plats anställdes 10 personer till både kundserviceteamet och säljkåren.

73 personer dök upp till konferenslokalen Summit i Stockholm på lördagen den 30 januari för att på valfritt sätt presentera sig själva i hopp om att få jobb. De sökande hade 3 till 4 minuter på sig att presentera sig för juryn, som innan dagens slut erbjöd jobb till de som imponerade mest. Det här är första gången som en arbetsgivare haft öppna auditions där de arbetssökande har kunnat gå hem med en ny anställning samma dag för den här typen av tjänster. – Många företag missar att anställa talanger eftersom de enbart fokuserar på CV och erfarenhet. Vi följer ofta en annan linje - vår magkänsla i kombination med den arbetssökandes personlighet istället för vad deras papper säger, berättar Nicholas Högberg, vice VD på 3. 3 har även tidigare rekryterat personal på okonventionella sätt, som exempelvis genom ett karismatest online. 3 har även låtit sina kunder välja ut vilka som de vill skall få anställning i kundservice genom att visa videopresentationer av jobbsökare. Arbetssökande har både haft möjlighet att droppa in helt oanmälda likaväl som de har kunnat föranmäla sig på nätet. Bilder på jobbvinnarna finns att hämta på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ För mer information var vänlig kontakta:

Taggar: