3 är en av Sveriges bästa arbetsplatser för kvinnor

Mobiloperatören 3 är en av de fem bästa arbetsplatserna för kvinnor i Sverige, enligt en granskning av Veckans Affärer som presenterades i går.

Det är första gången en sådan här undersökning genomförs i Sverige. Totalt har 112 företag granskats utifrån hur bra arbetsplatser de är för kvinnor. Det är en mycket omfattande granskning där man totalt har tittat på 49 olika parametrar och i går presenterades resultatet på en mottagning i centrala Stockholm. - Det är mycket hedrande att vi är en av de bästa arbetsplatserna. Vi är ett ungt företag och vi har unga medarbetare. De flesta av dem har vuxit upp i hem där båda föräldrarna gjort karriär och delat på ansvaret och de förväntar sig av oss att vi ska ge dem en jämställd arbetsplats. Och det handlar inte bara om män och kvinnor, det handlar lika mycket om ursprung eller andra områden där människor är olika, säger Peder Ramel, koncernchef på 3. Veckans Affärers motivering till att 3 är en av de fem bästa arbetsplatserna lyder: ”Företaget gör det mesta rätt. Kvinnor verkar ha lika stora möjligheter till karriär inom 3 som män. Dock tar männen inte ut särskilt lång föräldraledighet. 3 fyller ut föräldraförsäkringen, har jämställdhetsmål och mentor-/chefsprogram för kvinnor.” 3 delar utmärkelsen med Johnson & Johnson, KappAhl, Polarbröd och SEB. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press