3 bjuder på en kvarts miljon lussebullar – slår världsrekord i mobil marknadsföring

3 gör den största kampanjen någonsin med mobila presentkuponger och delar ut upp till en kvarts miljon lussebullar i 70 7eleven-butiker över hela Storstockholm.

Kampanjen är ett samarbete mellan 3, mobila marknadsföringsbyrån Splashi, 7-Eleven och Kuponginlösen. 3 skickar ut runt 250 000 MMS till alla sina kunder i Stockholmsregionen. Dessa MMS fungerar som mobila rabattkuponger. Om en av mottagarna går in i en 7-Eleven-butik och visar upp meddelandet får han eller hon sin lussebulle. 7-Eleven står dessutom beredda med en jourbil som kör ut nya lussebullar under Luciadagen om de skulle ta slut i någon butik.

- Det här är den största mobila marknadskampanjen i världen hittills. Aldrig tidigare har någon distribuerat en kvarts miljon mobila rabattkuponger, säger Splashis grundare Joachim Alvarez.

För 3 innebär det här att mobiloperatören nu på allvar etablerar sig som en seriös kanal för reklam och marknadsföring.

- Vi har mer än en halv miljon kunder i Sverige vilket betyder att vi kan erbjuda lika stor räckvidd som en medelstor TV-kanal. De försök vi gjort hittills med marknadsföring visar att den finns en väldig potential att göra fungerande kampanjer i mobilen, säger Johan Othelius, marknadsdirektör på 3.
- Dessutom tycker vi att detta är en rolig och fantastiskt god aktivitet för våra kunder.

Tre är den ledande operatören på 3G och mobila bredbandstjänster på den svenska marknaden med mer än 614 000 abonnenter i Sverige och Danmark. Analytiker uppskattar att mobil marknadsföring kommer att omsätta mer än 1,2 miljarder kronor i Sverige före år 2012.