3 firar sin miljonte kund i Sverige

Report this content

Diana Tomasson blev mobiloperatören 3s miljonte kund i Sverige. Hon får ett speciellt miljonabonnemang, som innebär fria samtal och obegränsade SMS inom Sverige i tre år. Diana fick även blommor, champagne, diplom och en valfri mobiltelefon ur 3s senaste utbud – det blev en vit iPhone 3GS.

I juni förra året firade 3 att man fått sin miljonte kund i Skandinavien, och nu drygt ett år senare, vandrade Diana Tomasson ovetande in i 3s butik på Kungsgatan i Stockholm för att bli mobiloperatörens miljonte svenska kund. På plats blev Diana uppvaktad av Conny Ring, Head of Stores på 3. Han överraskade med diplom, blombukett och en magnumflaska champagne som Diana fick ta med sig hem tillsammans med en helt ny iPhone. – Diana Tomasson är vår miljonte kund i Sverige vilket är stort för oss som företag - det är en viktig milstolpe för vår svenska verksamhet och vi är både glada och stolta över att ha nått dit, säger Nicholas Högberg. Diana blev både lycklig och överraskad då hon kom in i butiken. Anledningen till varför det blev en ny mobil just nu, var för att hon behövde ett privatabonnemang. – Jag har hört mig för, och 3 känns helt klart som den hetaste operatören på marknaden. Därför fick det bli ett abonnemang här, säger en nöjd och något omtumlad Diana Tomasson. 3 har haft en hel del att glädja sig åt den senaste tiden, exempelvis en överlägsen seger för bästa bredband i Tidningen Mobils stora täckningstest samt nästbäst resultat för röstsamtal i samma test. I april tidigare i år visade 3 Sverige för första gången ett positivt resultat i sitt årsbokslut på EBITDA-nivå, vilket innebär resultat efter kostnader för intag av nya kunder och abonnemangsförlängningar, men före skatt och avskrivningar. För att se bilder från när 3s miljonte svenska kund blir överrumplad på plats, besök http://www.flickr.com/photos/3bilder

Taggar: