3 inleder samarbete med ONOFF

Mobiloperatören 3 har inlett ett samarbete med ONOFF. Från och med 23 februari kommer 3s mobiler och 3sMobila Bredband att finnas på alla ONOFFs 70 butiker från Ystad i söder till Luleå i norr.

De senaste åren har 3 varit den stora snabbväxaren på den svenska mobilmarknaden. 3 har lanserat nya tjänster som musik i mobilen, Mobil TV, Windows Live Messenger samt Skype och har revolutionerat mobilbranschen med mobilt bredband. Nu lagom till sitt femårsjubileum ökar bolaget sin närvaro på marknaden genom att inleda ett samarbete med ledande konsumentelektronikkedjan ONOFF.
- Vi är väldigt stolta över att vi kan börja arbeta ihop med ONOFF. De har ett rikstäckande nät med stora, välskötta butiker med väldigt bra lägen, samt ett grundmurat rykte om god service, säger Reine Johansson, Försäljningschef Retail på 3 Sverige.
- Starten av det här nya samarbetet med 3 passar oss väldigt bra. Vi har precis omorganiserat och har ett nytänt fokus på just Data & Telefoniprodukter. Vi har haft ett behov av att kunna erbjuda tjänster och produkter ifrån fler operatörer och 3 stod högst upp på vår önskelista, så det känns väldigt roligt att nu äntligen kunna sätta igång, säger Suzanne Alstermark, Affärsområdeschef Data & Telefoni på ONOFF.

ONOFFs butiker är belägna över hela Sverige, både i storstadsregionerna och på mindre orter. Butikerna omsätter tillsammans ca 4 miljarder SEK och de är en av de största återförsäljarna av hemelektronik och hemdatorer i Sverige.
Reine Johansson, Försäljningschef Retail, 3 Sverige
Mobil: +46 (0)735-33 79 01
E-post: reine.johansson@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3
Mobil: +46 (0)735-33 74 04
E-post: erik.hornfeldt@tre.se
Susanne Alstermark, Affärsområdeschef Data & Telefoni, ONOFF.
Mobil: +46 (0) 70 721 02 11
E-post: suzanne.alstermakr@onoff.se