3 lanserar ny mobilportal - nu kan du skapa din egen startsida i mobilen

Idag lanserar mobiloperatören 3 en ny och förbättrad mobilportal som låter kunderna prenumerera på nyheter och skräddarsy sin egen startsida i mobilen. 3 är första operatör i Sverige att erbjuda den här typen av mobiltjänster.

Nu kan alla 3s kunder själva välja vilka nyheter de vill se på sin startsida i mobilen, Planet3. Den som vill kan välja bland ett stort antal rss-länkar med nyheter, nöje, sport, ekonomi och bloggar. Gör man inget aktivt val så får man några förvalda rss:er . Med den nya portalen kan kunden göra startsidan mer personlig och välja innehåll efter sina egna intressen.

- Vi vill göra planet3 till kundernas personliga startpunkt på deras surfande. Här ska de enkelt få en överblick av vad som händer inom områden som de brinner för och enkelt komma vidare till de sajter som intresserar just dem, säger Johan Gertéll, portalchef på 3.

Denna typ av funktionalitet finns redan i många webbportaler för datorer som myyahoo och igoogle. Nu är det alltså dags för 3 att låta användaren vara med och utforma sin egen startsida till internet i mobilen.

- Att ge våra kunder möjligheten att själva välja vilka nyheter som de möter på planet3 är bara ett första steg mot en mer personlig och levande portal. Möjligheten att se vad som händer i sitt personliga nätverk via sociala medier såsom twitter och facebook är en sak som vi fokuserar på men vi har även väldigt spännande koncept på gång inom spel och musik, säger Johan Gertell.

Planet3 är den ledande mobila portalen på Svenska marknaden med närmare 400 000 unika besökare i månaden. Valfria rss:er är inte den första personliga tjänsten på Planet3, sedan länge har kunderna kunnat se sitt saldo, beställa tillvalstjänster, ändra mobilinställningar och mycket mer , direkt i mobilen.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller
www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press

För mer information var vänlig kontakta:
Nicholas Högberg, vice VD
Mobil: +46 (0)735-333 190