3 möter våren med SMS-frossa – skicka 3000 SMS i månaden för bara 99 kronor.

Nu ökar svenskarnas SMS-användande snabbare än någonsin tidigare och operatören 3 driver på med ett nytt tilläggsabonnemang som ger 3000 SMS i månaden för bara 99 kronor.

Just nu pågår en revolution när det gäller svenskarnas SMS-användande. Plötsligt skickar vi väldigt mycket fler SMS än vad vi gjort tidigare. Enligt den officiella statistiken från PTS ökade antalet skickade SMS med 63 % första halvåret 2007 jämfört med 22 % året innan och enbart 2 % 2005. En vanlig dag skickar svenska mobilkunder drygt 12 miljoner sms och rekordet är senaste nyårsdygnet då vi skickade 54 miljoner sms.

3s nya SMS-paketet riktar sig till det snabbt växande antal kunder som skickar fem eller fler SMS om dagen och det är ett tilläggsabonnemang. Det betyder att alla 3kunder kan köpa det, oavsett vilket abonnemang de redan har.

3SMS Flat omfattar upp till 3000 SMS skickade från Sverige till svenska mobiler. Överstigande SMS debiteras enligt vanlig taxa. SMS till och från utlandet omfattas inte och debiteras även de enligt ordinarie prislista.

3SMS Flat ersätter det tidigare tilläggsabonnemanget 3SMS 250 som försvinner ur sortimentet. Alla kunder som har 3SMS 250 idag kommer automatiskt att få 3SMS Flat från 1 april.