3Global - ring till 20 länder världen över för bara 18 öre minuten

3 lanserar nu ett nytt, rejält förbättrat 3Global för dig som ringer mycket till utlandet. Det nya abonnemanget ger kraftigt sänkta priser till drygt hundra länder och till USA, Tyskland, Polen, Storbritannien, Kina och 15 andra länder blir minutpriset bara 18 öre minuten.

3Global är ett tilläggsabonnemang till 3s ordinarie fakturaabonnemang som ger upp till 98 % billigare samtal till totalt 104 länder världen över. Det kan köpas av alla kunder på 3, oavsett om de är privatkunder eller företagskunder. För en månadsavgift om 29 kronor kan de sedan ringa utlandet till rekordlåga priser.

- Väldigt många har familj i andra länder, barn som arbetar eller studerar utomlands eller affärskontakter i andra länder och med nya 3Global kan vi erbjuda ett abonnemang som kan konkurrera både med fast telefoni och så kallade calling cards. Här kan de spara hundralappar varje månad, säger Nicholas Högberg, kommersiell direktör på 3.

Jämfört med 3s tidigare utlandspaket erbjuder nya 3Global ännu lägre priser till ett 40-tal länder och till 20 länder blir minuttaxan rekordlåga 18 öre minuten. De länderna är Australien, Österrike, Belgien, Kanada, Chile, Kina, Danmark, Frankrike, Tyskland, Grekland, Hong Kong, Irland, Italien, Holland, Nya Zeeland, Norge, Polen, Spanien, Storbritannien och USA.

Existerande 3Global-kunder kommer automatiskt att få nya 3Global. För komplett prislista och räkneexempel på möjliga besparingar, gå till www.tre.se.