Apple iPhone slog säljrekord i september

Nu skjuter försäljningen av Apple iPhone verkligen i höjden. Nya iPhone3GS är inte bara den snabbaste och mest kraftfulla iPhone hittills, är också den stora vinnaren på mobiloperatören 3s försäljningslista för september. För första gången på drygt två år får det mobila bredbandet lämna från sig topplistans första plats.

1. (2), iPhone 3GS 2. (1), 3 USB Modem Mobile Broadband 3. (3), Sony Ericsson T707 4. (5), Sony Ericsson W995 5. (4), Sony Ericsson W595 6. (ny), Nokia N97 7. (7), Nokia 6220 8. (8), HTC Magic 9. (9). Acer Aspire One Laptop Mobile Broadband 10. (ny). Nokia N86 Den här topplistan visar försäljningen under den gångna månaden via 3s website, telesales, 40-talet egna 3butiker och närmare 1200 återförsäljare över hela landet. Siffran inom parentes är föregående månads placering. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press För mer information var vänlig kontakta: Nicholas Högberg, vice VD Mobil: +46 (0)735-333 190 E-post: nicholas.hogberg@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 19 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.