Carin Wenner ny kundombudsman på 3

Carin Wenner har anställts som ny kundombudsman på mobiloperatören 3 för att representera företagets kunder. 3 är den enda mobiloperatören i Sverige med en kundombudsman.

Carin Wenner kommer närmast från en flerårig tjänst som bolagsjurist för det amerikanska hälsokostföretaget TNI, där hon även drev ett flertal konsumentfrågor. Wenner har en juristutbildning från Uppsala Universitet. – Rekryteringen av Carin Wenner är den del i vår långsiktiga strategi för att skapa Sveriges mest nöjda kunder. Trots att vår kundtjänst tidigare har blivit utsedd till Sveriges bästa ökar vi kontinuerligt våra insatser. Carin Wenner får ett stort förtroende då hon oberoende av övrig verksamhet skall representera och verka för våra kunder, säger Peder Ramel, Skandinavienchef för 3. I rollen som kundombudsman ingår att både arbeta internt med att representera kunderna inom bolaget samt externt för att driva större frågor. Carin Wenner kommer att arbeta tillsammans med juristgruppen på 3. – Att jag valde 3 beror på att företaget i sig lockade - det är ett ambitiöst och dynamiskt bolag. Jag brinner för att driva kundfrågor och min målsättning är att så många av 3s kunder som möjligt skall vara nöjda. En stor utmaning är att bygga ett nätverk i det offentliga rummet, bland både myndigheter och kundforum, för att kunna lyfta upp relevanta frågor till debatt, säger Carin Wenner. Carin Wenner välkomnar 3s kunder att ta kontakt med henne via 3.se. Bilder: Nedladdningsbara bilder på Peder Ramel och Carin Wenner finns på: http://www.flickr.com/photos/3bilder För mer information var vänlig kontakta: