Cecilia Bergendahl ny finansdirektör på 3

Report this content

Cecilia Bergendahl har anställts som ny finansdirektör på mobiloperatören 3. Hon kommer att ingå i den skandinaviska ledningsgruppen och rapportera till koncernchef Peder Ramel.

Cecilia Bergendahl kommer närmast från en tjänst som direktör för Standard & Poors Rating Services i Frankfurt. Tidigare har hon varit på Bostads AB Poseidon och innan dess arbetat på Coopers & Lybrand, Duni och SEB. Cecilia Bergendahl har ekonomexamen från Lunds Universitet. - Vi är väldigt stolta över att Cecilia väljer att komma till oss. 3 Skandinavien har utvecklats väldigt snabbt de senaste åren och jag är övertygad om att Cecilia har den rätta kompetensen och bakgrunden som vi behöver nu när vi etablerat oss på de svenska och danska marknaderna och visar ett stabilt positivt rörelseresultat, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien. Cecilia Bergendahl kommer att tillträda tjänsten på 3 den 1 oktober . Hon efterträder Richard Woodward som lämnar Sverige för nya arbetsuppgifter inom Hutchison-Whampoa. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på Cecilia Bergendahl finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/

Taggar: