Gävles bästa operatör öppnar butik i stan

Idag öppnar mobiloperatören och testvinnaren 3 sin första butik i Gävle i Gallerian Nian på Drottninggatan 9. I Tidningen Mobils stora täckningstest fick 3 full pott i kategorin röstsamtal och visade sig även vara snabbast bland de stora aktörerna på Mobilt Bredband i Gävle.

Butiken blir 3s första i Gävle och blir mobiloperatörens nordligaste. För att hälsa Gävleborna ”Välkommen ombord”, erbjuder 3 alla lokala kunder gratis uppgradering av sina mobilers mjukvara. 3 lovar också att ge personlig service med tips och råd samt möjlighet att testa alla mobiler och tjänsterna som finns i dem. 3 korades nyligen som den stora vinnaren i tidningen Mobils årliga täckningstest, vilket är det mest omfattande testet för mobiltelefoni och bredband som görs i Sverige. I Gävle fick 3 full pott för röstsamtal med 5,0 av 5,0 i betyg och med sitt Mobila Bredband överglänste de Telia, Telenor och Tele2 i Gävle. – Det känns väldigt positivt att öppna en butik i Gävle - en stad i medvind! GIF:arna slog Stockholmarna i fotboll tidigare i veckan och nu öppnar vi en butik där vi enligt oberoende tester är bäst, säger Nicholas Högberg, vice VD på 3 Sverige. 3 har nu totalt 46 butiker från Malmö i söder till Gävle i norr. Dessutom finns 3 hos ett 1200-tal återförsäljare som Expert, OnOff, Siba och The Phonehouse. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press