HTC Magic och Android landar i Sverige 4 juni

Förhandsintresset har varit enormt och nu är den äntligen här. HTC Magic får Sverigepremiär nu på torsdag den 4 juni. Prick klockan 8.00 blir de första svenska exemplaren av HTC Magic med Googles operativsystem Android tillgängliga för svenskarna. Platsen är 3s butik vid Stureplan, Kungsgatan 2 i Stockholm.

Premiären firas med att kunderna bjuds på jordgubbar och bubbel under förmiddagen. HTC Magic har redan blivit hyllad i media. Den låter kunden enkelt skräddarsy telefonens tre huvudskärmar efter smak och behov, ändra bilder och lägga till program eller spel. Android har också en rad anpassade Internettjänster som gör surfandet enklare; Google Sök, Google Maps och YouTube. Dessutom finns Android Market som är fulladdat med tusentals applikationer och spel. HTC Magic har dessutom Turbo3G för datahastigheter upp till 7,2 Mbit/s. Allt detta gör Magic till den perfekta Internet-mobilen. På plats i butiken finns HTCs nordenchef Peter Frølund samt representanter för 3. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press