Kylie i ny designmobil som lanseras av 3 & Sony Ericsson

Den tunna Walkmanmobilen Sony Ericsson W910i med skjutbar front är höstens ultimata musikmobil. I sin lansering av W910i erbjuder 3, som första operatör, förhandslyssning av Kylies Minogues senaste singel ”2 hearts”. Den australiensiska popprinsessan blir också ansiktet utåt i kampanjen.

Sony Ericsson flyttar fram positionerna med nya röda W910i. Musikspelaren Walkman är integrerad i telefonen som innehåller en rad olika finesser. Exempelvis räcker det med att skaka telefonen för att byta låt tack vare funktionen Shake Control. Nästa låt väljs slumpvis från användarens spellista och spelas upp automatiskt. W910i innehåller även TrackID-funktionen, som gör det möjligt att, genom att spela in en kortare snutt, identifiera vilken låt som spelas.

För 3s del är lanseringen också startskottet för samarbetet med Kylie. Först den 5 november lanseras singeln ”2 Hearts” digitalt, men redan den 15 oktober får 3s kunder möjlighet att lyssna på låten i streamat format. Vidare kommer 3s kunder bjudas på förlyssning av nya en vecka innan det det lanseras till försäljning.

– Musik är en av hörnstenarna för 3 och vi har tidigare framgångsrikt samarbetat med Madonna och Bo Kaspers Orkester vid större lanseringar. Samarbetet med Kylie är ett led i ett större samarbete som omfattar flertalet aktiviteter under hösten, säger Nicholas Högberg, CCO på 3.

Kylie får även en egen TV-kanal i 3Mobil-TV. Där får tittarna tillgång till sångerskans musikvideor. Hennes album ”X” kommer även säljas digitalt av 3 när det släpps i november.

Sony Ericsson W910i kommer att finnas i 3s butiker från 17 oktober och kosta från 0 kronor med priserbjudandet 3Bomben 299 till 3 595 kronor utan bindningstid.