Malin Forsgren är ny nordisk chef för produkter och tjänster på 3

Malin Forsgren har utsetts till ny nordisk chef för produkter och tjänster hos mobiloperatören 3. Hon har tidigare arbetat på Ericsson där hon bland annat varit account manager just för 3 Skandinavien.

Malin är huvudsakligen uppvuxen i Stockholm och har en master-examen från Linköpings Universitet. Hon har arbetat på Ericsson sedan 1994, i första hand med produkter och försäljning i Sverige och i Latinamerika. Som account manager för 3 har hon bland annat varit med och utvecklat operatörens djupgående samarbete med Ericsson runt meddelandetjänster. Närmast kommer hon dock från Antarktis där hon arbetat som hotellchef på ett fartyg för äventyrskryssningar.

- Malin har exakt den bakgrund som krävs för att vi ska fortsätta att vara den ledande innovatören på den skandinaviska mobilmarknaden och vi är väldigt stolta över att ha henne hos oss, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien.

- För mig är det viktigt att arbeta på ett företag jag tror på och 3 har helt rätt produkter och strategier för framtiden. Dessutom är det ett ungt företag med stark drivkraft, mycket action och roliga människor – det passar mig perfekt, säger Malin Forsgren.

Malin Forsgren tillträder sin tjänst på 3 idag och kommer att rapportera till Peder Ramel.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
Användarnamn: press
Lösenord: press