Michael Jackson gör mobil comeback

Det är inte ett dåligt kliv Michel Jackson gör när hans ”Bad” gör entré på 3s mobila topplista - från ingenstans till plats nummer 1. Ett av hans största fans, Darin, gör popikonen no 1 sällskap i toppen.

3 har precis kört en kampanj med Michael Jacksons musik i sin musiktjänst. Det nappade lyssnarna på direkt och gjorde Michael Jackson till den mest lyssnade artisten under vecka 40. Darin är fortfarande en av de mest lyssnade artisterna bland 3s musikkunder. Jessica Simpson har med sin ”These boots are made for walking” klivit ner långt på listan och till råga på allt blivit brädar av syrran Ashlee Simpson, som bytt plats med henne i toppen med sin ”Pieces of you”. Mobila topplistan vecka 40 Placering Artist Titel 1 (ny) Michael Jackson Bad 2 (4) Darin Step up 3 (13) Ashlee Simpson Pieces Of Me 4 (17) Timbuktu featuring Chords Stirra ner 5 (3) Olinda Playboybunny 6 (ny) In-Grid Mama Mia 7 (ny) Mental Theo Revolution 2005 8 (ny) Backstreet Boys Incomplete 9 (ny) Lethal Bizzle Uh Oh (I'm Back) 10 (2) Kent Den döda vinkeln 11 (6) Helena Paparizou The Light in our soul 12 (ny) Fugees Ready or not 13 (ny) Moneybrother Blow him back into my arms 14 (ny) Warp Brothers Blast the Speakers 15 (1) Jessica Simpson These boots are made for walking 16 (15) Amy Diamond What’s in it for me 17 (ny) Amerie Touch 18 (9) Kelly Clarkson Breakaway 19 (ny) Jennifer Lopez If you had my love 20 (ny) Twill Is it love Listan avser nedladdade och streamade musikvideos och låtar på 3s mobila portal under vecka 40, förra veckans placering inom parantes. För mer information var vänlig kontakta: Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04, E-post: erik.hornfeldt@tre.se Pressbild på Michael Jackson finns att ladda ner på www.mahir.se/guest/mj.jpg Fakta om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på TUwww.tre.seUT.