Mobiloperatören 3 nådde positivt resultat i Skandinavien under augusti

I augusti nådde mobiloperatören 3s skandinaviska verksamhet ett positivt resultat på EBIT-nivå, det vill säga före räntor och skatt, men efter avskrivningar och kostnader för anskaffning och förlängning av kunder.

- Det positiva rörelseresultatet är ytterligare en viktig milstolpe i företagets utveckling. Vi följer vår uppsatta plan och fortsätter att växa uthålligt i både Sverige och Danmark, säger 3s Skandinaviske koncernchef Peder Ramel. Under de sex år som mobiloperatören 3 funnits i Sverige har bolaget utsetts till Årets IT och Telekomföretag 2007 av Veckans Affärer och belönats för Bästa 3G-nät/Bästa Mobila Bredband av tidningarna Mobil tre år i rad, senast i augusti i år. 3 har även utsett till årets Fair Shop 2008 av konsumentsiten Fairshopping.se samt vunnit utmärkelser för bästa kundtjänst två år i rad, 2006 och 2007, i tidningen Mobil. Etableringen av 3 och investeringen i ett helt nytt mobilnät för 3G och Mobilt Bredband har varit det största industriprojektet i Sverige det här decenniet och, enligt vissa bedömningar, den största utlandsinvesteringen i Sverige någonsin.