Nu kan du tjäna pengar och plantera träd med din gamla mobil

Mobiloperatören 3 ger nu alla möjligheten att lämna in sina gamla mobiler och få upp till 5 000 kronor tillgodo på framtida inköp hos 3. För varje mobil som lämnas in planteras också ett träd för att minska branschens miljöpåverkan.

Projektet 3Mobilretur är ett initiativ i samarbete med företaget Flipswap. Oavsett operatör kan alla från och med måndagen den 27 september gå in i en 3butik eller på tre.se och få mobilen värderad enligt en fast prislista. En mobiltelefon kan ge avdrag på framtida fakturor på upp till 2 500 kronor och flera mobiler upp till 5 000 kronor.

- Det finns över 16 miljoner gamla avlagda mobiltelefoner i Sverige som ligger och skräpar hemma hos folk. Genom 3Mobilretur så kan man både spara pengar och samtidigt ge ett bidrag till en bättre miljö, säger Erik Hörnfeldt, informationschef på 3.

I samband med projektet efterlyser 3 Sveriges äldsta fungerande mobiltelefon.

- Mobilerna har utvecklats något enormt de senaste 20 åren. Vi hoppas att det finns någon där ute med en modell som ingen längre kommer ihåg, fortsätter Erik Hörnfeldt.

Tipsa genom att lägga upp eller skicka en bild på en mobiltelefon med info om årsmodell till runsten@tre.se De hetaste tipsen kommer att publiceras på www.facebook.com/3Sverige

För varje tips som publiceras på Facebook planteras ett träd någonstans i världen genom Flipswaps försorg.

För mer information kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3
Mobil: +46 (0)735-33 74 04
E-post: erik.hornfeldt@tre.se

Om 3

3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 27 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.