Premiär för 3 Skypephone med fria skypesamtal över hela världen

Nu finns 3 Skypephone tillgänglig i alla 3-butiker och i alla Aircall-butiker. Mobilen är den första som kombinerar alla fördelar med en modern 3G-telefon med Skypes fria internet-samtal till 250 miljoner användare världen över.

3 och Skype ruskar om mobilmarknaden med en nytänkande mobil som förenar internet med telefonen och gör Skype mobilt på allvar. Målgruppen är de mest kostnadsmedvetna mobilkunderna och de som har släkt, vänner eller affärskontakter i utlandet. De fria Skypesamtalen gör att det finns pengar att tjäna även för de som har något av de speciella utlands-abonnemang som finns på marknaden idag.

3 Skypephone är helt byggd för Skype-användning, vilket innebär att du ringer fria Skypesamtal till andra Skype-användare lika enkelt som du ringer vanliga mobilsamtal och utan några besvärliga inställningar. 250 miljoner människor runt om i världen, av dem drygt en miljon svenskar, har registrerat sig som Skype-användare. Det går även att ringa Skypesamtal utan extra kostnad när du är i andra 3-nät världen över.

Dessutom är 3 Skypephone en fullfjädrad 3G-mobil med alla de funktioner du kan förvänta dig som webbläsare, musikspelare och 2-megapixelkamera. Och naturligtvis går det även för att ringa vanliga mobilsamtal till vanliga telefoner med den.

– Det här är inte bara en mobil för dig som vill ringa kostnadseffektivt. 3 Skypephone är ett fantastiskt verktyg för alla som enkelt vill hålla kontakten med sina vänner i alla lägen och i alla delar av världen, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 i Skandinavien.

3 Skypephone lanseras med ett 3Kontant-erbjudande där du får en Skype-klar mobil för mindre än en tusenlapp helt utan månadsavgift. Som alternativ erbjuds även 3 Skypephone med två olika 3Bomben-abonnemang utan kontantinsats.

3Kontant
995 kronor i kontantinsats
Startpaket, värdebevis 150 kronor & 30 dagar Skype ingår.
Ingen fast månadsavgift
30 nya dagar Skype vid varje kontaktkortspåfyllning

3 Bomben
0 kronor i kontantinsats
199/299 kr i fast månadsavgift (299 kr med flatrate)
Bindningstid i 18/24 månader
Hela månadsavgiften kan användas till att ringa ”vanliga” 3-samtal för. Samtal inom Skype-nätverket är fria.

Skypesamtal kommer att vara obegränsade och fria med 3 Skypephone under förutsättning att man har månadsabonnemang hos 3 eller fyller på sitt kontantkort. Med 3 Skypephone som abonnemang går det också att använda Skype utan extra kostnader i 3-nät i andra 3-länder.

För utlåning och test av 3 Skypephone, kontakta Bite Communications på telefon 08-402 01 15 eller
e-post 3@bitepr.se.

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
Användarnamn: press