• 33-listan/

Dags att utse årets hetaste teknikbolag – 33-listan besöker Linköping ikväll - välkommen!

Pressinbjudan - Ikväll är det återigen dags för 33-listan att lyfta fram Sveriges starkast lysande teknikstjärnor. För sjunde året i rad inleder juryn från Affärsvärlden och Ny Teknik jakten på landets 33 vassaste unga teknikföretag. Under en kväll på Mjärdevi Science Park den 12 mars kommer lokala företag få chansen att pitcha sina idéer live för juryn. Vinnaren slår sig direkt in på listan som avslöjas i sin helhet 1 april i Stockholm.

33-listan bygger på nomineringar av företag från hela Sverige och vinnarna utses gemensamt av redaktionerna på Ny Teknik och Affärsvärlden. Juryn letar efter företag med en unik produkt eller tjänst uppbyggd kring en tydlig innovation med stor internationell potential – en innovation som har förutsättningar att förändra spelreglerna i sin bransch. För att platsa på listan måste företaget vara baserat i Sverige och grundat tidigast 2007. Sista nomineringsdag var den 31 januari och fram till dess kunde vem som helst skicka in förslag på kandidater.

Bland tidigare vinnare från Östergötland märks Twingly, C3 Technologies, Memoto och NComVA.

Lars Bengtsson, affärscoach, LEAD och tidigare grundare av bland annat företaget Kreatel är i år inbjuden som talare. Han ser 33-listans besök som en bra möjlighet för de lokala bolagen att visa framfötterna:

”Sverige har ett stort behov av att få fram nya teknikbaserade bolag, som kan bidra till att bevara tillväxten i landet. Att visa upp nya intressanta bolag på det sätt som 33-listan gör, hjälper i högsta grad till att inspirera nya entreprenörer och till att skapa de nätverk som den här typen av bolag är så beroende av.” säger Lars Bengtsson

33-listan kommer till Mjärdevi Science Park den 12 mars och eventet är gratis. Kvällens fokus kommer att ligga på innovation och entreprenörskap och bjuda på mat, dryck, mingel och inspirerande talare med regional koppling. Den slutgiltiga vinnarlistan för 2014 avslöjas 1 april under en stor gala på Münchenbryggeriet i Stockholm.

När: 17:00–20:00, 12 mars

Var: Mjärdevi Science Park (creActive)

Pris: Kostnadsfritt

Program: Förutom pitchar och mingel får du bland annat lyssna till Lars Bengtsson som delar med sig av sina entreprenörserfarenheter.

Anmälan till eventet sker till eric.uggla@lupopublicity.com och inbjudan gäller för dig och en kollega.

För mer information, vänligen besök 33-listan.se eller kontakta:

Anna.collin@talentumevents.se

eric@lupodesign.se

Vilka av dagens teknik-startups har potential att bli morgondagens börsjättar? För att ta reda på det har vi på tidningarna Affärsvärlden och Ny Teknik skapat den viktigaste listan just nu – "33-listan". Listan har funnits i sju år och juryn består av redaktionerna på Affärsvärlden och Ny Teknik. Läs mer och på www.33-listan.se