Dags för final – vilka av landets unga teknikföretag blir framtidens storstjärnor?

Pressinbjudan

Nu är det återigen dags att kora Sveriges absolut hetaste unga teknikbolag. Den 1 april kommer årets 33 vinnare att avslöjas under en finalgala på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Bakom arrangemanget – som genomförs för sjunde året i rad – står tidningarna Affärsvärlden och Ny Teknik som åkt landet runt för att vaska fram Sveriges starkast lysande teknikstjärnor. De vinnande företag som kvalificerat sig till listan 2014 har alla en unik och innovativ produkt eller tjänst och vi har tidigare sett flera exempel på att 33-listans företag förändrat spelreglerna i sin bransch. Bland tidigare 33-listanvinnare märks företag som Spotify, Mojang och iZettle.

33-listans turné är avslutad och de fyra första bolagen att placera sig på listan är klara efter de lokala pitchtävlingarna. Hitills klara för 33-listan är:

Avidicare – Lund
Arccore – Göteborg
Disruptive Materials – Uppsala
Amra – Linköping

Förutom en spännande prisutdelning kommer kvällen även att bjuda på mat, dryck och trevligt mingel med framgångsrika entreprenörer och investerare. Årets vinnare kommer även att finnas på plats i egna montrar för att berätta om sina innovationer, affärsidéer och framtidsplaner.

Tid: 1 april från kl. 17.00

Plats: Münchenbryggeriet, Stockholm

Program:
 Kvällens keynote är Jan Erik Solem matematiker och entreprenör, grundare av Polar Rose. Jan Erik grundade 2004 företaget Polar Rose, baserat på forskning inom bildanalys. Polar Rose utvecklade ansiktsigenkänning för fototjänster och såldes efter sex år till ett amerikanskt företag hösten 2010. Jan Erik kommer dela med sig av erfarenheter fram till uppköpet.

Anmäl dig redan nu till eric.uggla@gmail.com eller via 0704-151525. Inbjudan gäller för dig och en kollega.

För mer information, vänligen besök
www.33-listan.se

Varmt välkommen!