3 satsar på BlackBerry i Sverige

Report this content

I dag lanserar 3 framgångskonceptet BlackBerry i Sverige. Satsningen riktas främst mot företagsmarknaden och bakgrunden är en starkt ökande efterfrågan på mobila
e-postlösningar.

Säkerhet, användarvänlighet och ett starkt varumärke är viktiga skäl till varför 3s Skandinavienchef Peder Ramel tror så starkt på BlackBerry®. Nu är det dags för världssuccén att slå igenom även i Sverige:

– BlackBerry talar direkt till hjärtat på miljontals företagsanvändare runtom i världen. Vi på 3 har samma passionerade vision om mobil teknik som en möjliggörare, säger Peder Ramel.

BlackBerry-lösningen från Research In Motion (RIM) är världsledande på kalender och
e-post i mobilen, men har mycket mer att erbjuda när det gäller långtgående integration med affärssystem och intranät. Hela tanken är att det ska bli enklare att sköta jobbet även när du inte sitter framför datorn på kontoret. BlackBerry-plattformen har stor kapacitet, men användarupplevelsen präglas av enkelhet.

– BlackBerry har lyckats bättre än de flesta att göra affärsmobilitet till en fråga om frihet och fritid. När alla viktiga funktioner får plats i fickan behöver jag inte längre ta med mig en laptop på fältet. BlackBerry gör att jag har bättre kontroll över min arbetsdag, säger Peder Ramel.

Säkerheten i BlackBerry-lösningen är mycket hög, med 256 bitars kryptering och certifiering enligt den internationella CC-standarden (Common Criteria). Det finns också flera funktioner för att administrera mobilerna centralt, uppgradera mjukvara, aktivera och deaktivera, addera lösenord och till och med radera innehållet i en borttappad eller stulen terminal.

8707G, som är den första 3G-mobilen från RIM, har ett komplett tangentbord och en färgskärm på 320x240 pixlar. Den hanterar filformat som JPEG, BMP, TIFF, Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Corel WordPerfect och Adobe PDF.

Med BlackBerry kan du få rapporter, beslutsstöd, crm–system, säljstödssystem med mera hela vägen ut i mobilen på samma säkra sätt som din e-post. Mycket är redan gjort av de ledande leverantörerna inom dessa områden och kan då enkelt startas upp. I annat fall kan 3, i partnerskap med WM-data, hjälpa till med en implementerad lösning.

Mer information om 3:s BlackBerry-erbjudande hittar du här: www.tre.se/blackberry