Mobilt kontor för 99kr i månaden

Report this content

Nu lanserar 3 en enklare variant av framgångskonceptet BlackBerry. Målgruppen är mindre företag som eftersöker en enkel mobil mail-lösning. För 99 kronor i månaden får du en BlackBerry 8707g med BlackBerry Internet Solution (BIS) inklusive 50 MB data.

Sedan januari i år erbjuder 3 BlackBerry i sitt sortiment. Med nya BlackBerry Internet Solution tar 3 sikte på en kundstock som främst vill ha den mobil mail-lösning som BlackBerry innebär. Den lämpar sig för mindre företag som inte är i behov av eller beredda på att göra större investeringar i servrar och IT-support.

– Vi har fått ett bra gensvar när vi lanserade BlackBerry tidigare i år. BlackBerrys Enterprise lösning är dock väldigt sofistikerad och vi har sett att det också finns en efterfrågan för BlackBerry med en enklare maillösning. Nu kan vi tillgodose även mindre företag där just mail-lösningen är det centrala säger Malin Johansson, marknadsansvarig för 3 Business.

BlackBerry-lösningen från Research In Motion (RIM) är världsledande på kalender och e-post i mobilen. Grundtesen är enkel - Användaren ska kunna sköta största delen av sitt jobb även utan tillgång till kontorsdatorn.

BlackBerry Internet Solution stöder nästan alla e-mailleverantörer som finns på den svenska marknaden. Vanligtvis nås dessa med e-mailprotokollen POP, IMAP och SMTP. Uppdatering av mail sker automatiskt och det går enkelt att sätta på och stänga av funktionen för inkommande mail. BlackBerry Internet är speciellt anpassad för de som inte har en egen e-mailserver på företaget.

BlackBerryn passar utmärkt för affärsresenärer då den har väldigt låg dataförbrukning. För 99 kronor i månaden ingår 50 MB data per månad. Med tilläggstjänsten ingår möjligheten att koppla upp till tio mailkonton till din mobil. 8707G, som är den första 3G-mobilen från RIM, har ett komplett tangentbord och en färgskärm på 320x240 pixlar. Den hanterar filformat som JPEG, BMP, TIFF, Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Corel WordPerfect och Adobe PDF.

Mer information om 3s BlackBerry-erbjudande hittar du här: www.tre.se/blackberry