• 421/

Nya hyresgäster klara:Bolagret och Barnens Hus öppnar nya butiker i köpcentret 421

Report this content

När köpcentret 421 invigs den 25 oktober 2006 kommer samtliga butiksytor att vara uthyrda. Nu är det klart att även Bolagret och Barnens Hus valt 421 för sina nya butiksetableringar.

Bolagret startade sin verksamhet 2002 och öppnar nu sin sjätte butik i Sverige. Sedan tidigare finns företaget i Malmö, Helsingborg, Lund, Gällstad och i centrala Göteborg. Med en medveten satsning på modern och funktionell design till attraktiva priser, har Bolagret på kort tid blivit en uppmärksammad aktör på marknaden för inredning och livsstilsprodukter. – 421 har ett bra strategiskt läge med ett upptagningsområde som jag tror passar Bolagrets profil och inriktning. Jag tycker också att man har löst infrastrukturen på ett riktigt bra sätt, som gör att köpcentret blir lättillgängligt från flera olika håll. Sedan gillar jag mixen av hyresgäster i 421 som ser väldigt spännande ut, förklarar Bolagrets vd Jörn Jensen. För Barnens Hus innebär öppningen av butiken i 421 att företaget påbörjar sin etablering i Västsverige. Företaget började i liten skala i Norrland för 18 år sedan, men har sedan dess vuxit och har idag 16 butiker spridda från Luleå i norr till Karlstad i söder. Med den nya butiken fortsätter Barnens Hus sin expansion söderut med målet att bli norra Europas ledande affärskedja för barn- och babyprodukter. – Vi letar konstant efter attraktiva lägen för våra nyetableringar. Att vi valde 421 beror på att det bor många barnfamiljer i närområdet, och att det blir en bra kombination av hyresgäster i köpcentret med både dagligvaror och sällanköpsprodukter, berättar Rolf Ericsson, vd Barnens Hus. Lennart Karlsson från fastighetsägaren Aspelin-Ramm Fastigheter AB är glad och nöjd över att avtalen med de nya hyresgästerna nu är klara. – Såväl Bolagret som Barnens Hus är två företag som vi verkligen önskat som hyresgäster i 421. Dels för att ge köpcentrets kunder ett så heltäckande utbud som möjligt, men också för att det är två spännande och expansiva företag som valt 421 för sina nysatsningar.