42Networks lanserar Plug-n-Call-funktion för bredbandstelefoni

Stockholm, 14 september 2005 – 42Networks AB, som utvecklar produkter och lösningar för bredbandstelefoni, lanserar en Plug-n-Call-funktion för sina slutanvändarutrustningar för bredbandstelefoni. Med Plug-n-Call-funktionen blir aktiveringen av tjänsten för bredbandstelefoni helt automatiserad, vilket innebär att dagens tekniskt höga trösklar för installation av bredbandstelefoni övervinns. Ingen konfiguration på förhand av utrustningen eller några andra tekniska åtgärder från slutanvändarens sida är nödvändiga i samband med installationen och aktiveringen av tjänsten för bredbandstelefoni. Plug-n-Call-funktionen förenklar installationsprocessen, ger operatören en konkurrensfördel och möjliggör att en bredare grupp av konsumenter kan erbjudas bredbandstelefoni. – Marknaden för bredbandstelefoni växer snabbt, säger Henrik Scharp, VD i 42Networks. Vi ser ett allt ökande behov av lösningar kring bredbandstelefoni som erbjuder enkel och effektiv uppkoppling, administration, och kontroll av tjänster och utrustning. Eftersom vi kan åstadkomma detta, kan vi också erbjuda lägsta totalkostad för drift och ägande, Total Cost of Ownership, för operatörer. Med 42Networks utrusning och lösningar kan en operatör erbjuda en Plug-n-Call-lösning och därmed minimera risken för felaktigt handhavande vid installationen av bredbandsbandstelefoni. – Våra produkter innehar redan en särställning på marknaden. Med Plug-n-Call kommer vårt erbjudande om kompletta lösningar för att göra bredbandstelefoni tillgänglig för en bredare marknad att stärkas ytterligare. Vi gör det inte bara möjligt för bredbandsoperatörer och tjänsteleverantörer att tillhandahålla bredbandstelefoni på ett effektivt sätt, utan fokuserar även på att minska tidsåtgång, komplexitet och kostnader i samband med installation och aktivering av bredbandstelefoni, avslutar Henrik Scharp.