42Networks vinner en större FTTH order i Kroatien

Stockholm, 16 mars, 2006 – 42Networks, som utvecklar produkter och lösningar för bredbandstelefoni och Triple-Play, har erhållit en större order i Kroatien för ett FTTH-projekt (fiber till hemmet) tillsammans med Ericsson Nikola Tesla, d.d. Zagreb för leverans till Vodatel, en väl etablerad leverantör av Internet, IP-TV och VoIP-tjänster. I den första fasen av projektet, som löper under de kommande 12 månaderna, kommer 42Networks att leverera sitt CPE system med drygt 10000 CPE-enheter (Customer Premises Equipment) till Vodatel. – Ordern från Kroatien är av stor betydelse för oss på 42Networks, eftersom den är vår första större installation i sydöstra Europa, säger Henrik Scharp, VD för 42Networks. Den lösning som Vodatel har valt ligger i teknikens framkant, och vi kommer att tillhandahålla all nödvändig support för att genomföra projektet på ett framgångsrikt sätt. - Vodatel är ledande i Kroatien vad gäller FTTH-lösningar, och vi avser att tillhandahålla ett brett utbud av tjänster till våra kunder. Vi är mycket nöjda med att i detta projekt samarbeta med så erfarna parter som Ericsson och 42Networks, säger Sebastian Popović, VD för Vodatel.