Besnik Zulfijaj har erhållit utmärkelsen Årets Köpman på 7-Eleven

Report this content

I samband med Reitan Servicehandels årliga Riksmöte som hölls i Uppsala i helgen, utsågs Besnik Zulfijaj till Årets Köpmän 2009 på 7-Eleven. Besnik som driver 7-Elevenbutiken på Baltzarsgatan i Malmö, ger enligt juryns bedömning varje kund en unik upplevelse i butiken.

Besnik har tidigare varit köpman på 7-Eleven, Södra Förstadsgatan i Malmö. Butiken på Baltzarsgatan är en nyetablering som han har drivit sedan april 2007. Butiken har sedan start haft positiva utvecklingstal. – Besnik erövrade priset Bästa kampanjbutik 2008 och nominerades även till denna utmärkelse i år. Han har dessutom fått 100-poängare i Mystery Shopper-mätningen, satsar stenhårt på kampanjer och har alltid en hög driftsstandard. Han är en otrolig ambassadör för kedjan och för Reitan Servicehandel vilket bland annat resulterat i att även hans syster är köpman, men då inom Pressbyrån, säger Ingvar Nyström, Regionchef på Reitan Servicehandel. Juryns motivering: Besnik Zulfijaj som driver 7-Eleven Baltzarsgatan i Malmö är mannen och myten inom 7-Eleven. Med en stor portion charm, humor och en vilja av stål lyckas Besnik att ge varje kund en unik upplevelse i sin butik. Besnik och hans personal har förstått vikten av merförsäljning och placerar sig på pallplats i så gott som alla kampanjtävlingar. Han räds inte konkurrenterna, utan tar det som en utmaning att vässa knivarna. Han är ett stort föredöme för andra köpmän i regionen och i Sverige. – I Reitangruppens företagsvärderingar säger vi att vi ska motivera till vinnarkultur, vara positiva och offensiva samt ha det kul och lönsamt! Besnik Zulfijajs framgångar är goda exempel på när våra värderingar omsätts i praktik i butik. Han är en god ambassadör för varumärket 7-Eleven och förtjänar till 100 procent vår mest prestigefyllda utmärkelse – Årets Köpman, säger Johan Rosenblom, Marknadschef på 7-Eleven. De övriga nominerade 7-Elevenbutikerna var butikerna på Gyllenstiernsgatan och Klarabergsviadukten i Stockholm. Om utmärkelsen Årets Köpman Varje år utser Reitan Servicehandel ”Årets Köpman” på 7-Eleven. Utmärkelsen går till en köpman som under året målmedvetet och framgångsrikt utvecklat sin verksamhet i linje med 7-Elevens koncept. Det ärofyllda priset delas ut på Reitan Servicehandels årliga Riksmöte där franchisegivarorganisationen och samtliga franchisetagare är samlade.