Hatten av för 7-Elevens nya drömsemla

Report this content

Idag är det Sverigepremiär för 7-Elevens nya drömsemla. Drömsemlan har tagits fram för att möta kundernas behov av en modern variant som bekvämt ska kunna ätas med ena handen på språng. Semlan bakas rykande färsk i butik med extra mycket kardemumma och vaniljkräm, så snart den svalnat spritsas den med nyvispad grädde. Eftersom hatten eller locket kräver tvåhandsfattning, har den helt enkelt fått stryka på foten.

– Trenden inom bakverk går från stort och amerikanskt till medelstort med hög kvalitet. Vår nya drömsemla går i linje med det och är framtagen för att passa 7-Elevenkunden. Det ska vara något snabbt och gott som går att äta med ena handen på språng. Inte en gräddbomb eller minisemla, utan en modern mellanvariant. Vi har experimenterat och låtit testa nya semlan med mycket högt betyg hos målgruppen. Fantastiskt kul, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-Eleven. 7-Elevens drömsemla börjar säljas med start idag i samtliga butiker i Sverige och priset är en för 15 och två för 25 kronor. Bifogat längst ner i detta pressmeddelande finns en kupong som ger dig möjlighet att smaka på 7-Elevens nya drömsemla gratis.

Taggar: