Nu får en miljon studenter rabatt på 7-Eleven

Report this content

7-Eleven och Mecenat har inlett ett samarbete som ger närmare en miljon studerande med CSN-kort eller Mecenatkort studentrabatt på 7-Eleven. Studenterna kommer att kunna ta del av olika erbjudanden på exempelvis mat, fika, trådlös surf och mobiltelefoni.

7-Elevens och Mecenats studenterbjudande gäller från och med idag och fram till den 1 april 2010 på samtliga 7-Elevens butiker och Shell/7-Eleven bensinstationer.

• Wienerkorv för 13 kronor (ordinarie pris 16 kronor)

• Big Bite för 20 kronor (ordinarie pris 22 kronor)

• Studentfika (caffé latte & liten kanelbulle) + 1 timme trådlöst surf för 20 kronor (ordinarie pris 47 kronor)

• Trådlös surf i och utanför 7-Eleven (upp till 200 meter från butiken) för 99 kronor/månad - ett unikt erbjudande endast för studenter.

• Telenor Startpaket förladdat med 59 kronor för 0 kronor (ordinarie pris 99 kronor)

– Studenter är en av våra viktigaste och största enskilda konsumentgrupper. Nu, genom vårt samarbete med Mecenat, kan de äta, fika och samtidigt vara uppkopplade, vilket självklart är viktigt när man pluggar. Det känns mycket bra att vi kan erbjuda Sveriges alla studenter ett antal riktigt bra erbjudanden, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-Eleven.

– Det här är erbjudanden som är efterfrågade i studentgruppen. 7-Eleven har strategiskt placerade restaurangbutiker med öppettider som passar studenternas oregelbundna vanor, säger Måns Thuresson, försäljningschef på Mecenat AB.

För mer information kring Mecenat och samarbetet med 7-Eleven, se: www.mecenat.se.

Taggar: