• 7-Eleven/

Sommarens smalaste glassnjutning tillbaka på 7-Eleven... och en av Stockholms bästa mötesplatser räddas med provisorisk trätrappa

Report this content

Efter en smygstart går nu startskottet för sommarens smalaste glassnjutning när yoghurtglassmaskinerna på 7-Eleven runt om i Sverige drar igång. Premiären av den sockerfria glassen nästan helt fri från fett, torgförs genom en ”sportig” reklamkampanj där njutning utan dåligt samvete står i fokus. För alla stockholmare, som fått se en av sina bästa mötesplatser, trappan framför Kungliga Dramatiska Teatern, försvinna bakom ett byggplank, bygger 7-Eleven upp en provisorisk mötesplats – en trätrappa i form av en pyramid med plats för cirka 20 personer.

– Yoghurtglassen är en 7-Elevenklassiker som våra kunder har börjat fråga efter året runt. Men vi håller hårt på traditionerna och kör vidare per säsong. Att vi drar igång våra yoghurtglassmaskiner ska alltid vara ett säkert vårtecken. Hemligheten bakom yoghurtglassens ökande popularitet är att den, till skillnad från de flesta andra glassar, är helt sockerfri och nästintill helt fri från fett. För att manifestera detta kör vi i år en kampanj som påminner om att avnjuta en smaskig glass inte behöver äventyra beachlooken eller framgångarna i joggingspåret, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-Eleven. Varför en provisorisk trätrappa utanför Kungliga Dramatiska Teatern? – Dramatens entrétrappa är en av Stockholms bästa mötesplatser och 7-Eleven på Birger Jarlsgatan 2 ligger ett stenkast från den. Kunderna i den butiken har alltid uppskattat att köpa en glass där och sedan sitta på Dramatentrappan och äta i solskenet. Tyvärr är trappan denna sommar föremål för totalrenovering och dold bakom ett byggplank och vi kan självklart inte stillasittande se på när alla solbadare, glassälskare, teaterbesökare och unga förälskade berövas en av sina bästa mötesplatser. Därför har vi tagit saken i egna händer och byggt denna provisoriska trappa, säger Johan Rosenblom. Fakta: Vad: Yoghurtglass med jordgubbssmak Var: På samtliga 7-Eleven i Sverige (ej Shell/7-Eleven längs väg) När: Vecka 21 - 40 Pris: 19 kronor (två för 30 kronor under kampanjveckorna 21 - 24)