• 7-Eleven/

Unik ny iPhone App från 7-Eleven: Kundundersökningar direkt i mobilen för första gången

Report this content

Idag lanserar 7-Eleven en uppdaterad version av sin populära iPhone App. Nya versionen bjuder på en världspremiär – för första gången blir det möjligt för produktägare att mobilt genomföra en kundundersökning direkt i anslutning till köptillfället. 7-Elevens nya app skapar en win-win-win-situation: kunderna får bra erbjudanden direkt i sin iPhone, leverantörerna får en unik möjlighet att genomföra kundundersökningar och 7-Eleven förstärker sin position som detaljhandelns nyhetsfönster nummer ett. Först ut att testa app:en är Wrigley’s som erbjuder ett gratis paket av nya Juicy Fruit som man förlanserat i 7-Elevens butiker.

Det första som händer när man startar app:en är att aktuellt erbjudande laddas in. Genom att ange sitt mobilnummer hämtas en mobilkupong som kan lösas in på närmaste 7-Elevenbutik. För att ta del av kommande erbjudanden besvaras den miniundersökning som skickas till mobilen så snart mobilkupongen har lösts in i butiken. Nya inkommande erbjudanden signaleras sedan genom en meddelandesymbol på hemskärmen. Kvar från den förra och med i den nya versionen är storelocatorn där användarna med hjälp av GPS teknik blir guidade till närmaste butik. – Vi jobbar aktivt för vår position som handelns nyhetsfönster nummer ett och måste alltid vara i teknikutvecklingens framkant såväl i som utanför butik. Tanken med nya app:en är att stärka relationen till och vidareutveckla dialogen med våra kunder och samtidigt erbjuda våra leverantörer en unik möjlighet att testa produktnyheter med snabb feedback. Vi har väldigt positiva erfarenheter från vår första app och det är spännande att bana ny mark genom att ständigt utveckla vårt digitala erbjudande. Det finns bland annat flera intressanta mobilplattformar som vi tittar på, men just nu fokuserar vi på detta, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-Eleven. – Det här är en spännande möjlighet för oss som öppnar upp helt nya vägar för oss att skapa relationer med och närmare involvera kunderna. Det är riktigt roligt att vara först ut och prova denna lösning och det ska bli intressant att få kundernas feedback på detta sätt, säger Mikael Normark marknadschef på Wrigley Scandinavia. Nya versionen av 7-Elevens iPhone App är som den förra utvecklad av produktionsbyrån Lonely Duck, reklambyrån Peacock och Bonnier Responsmedier i samarbete med 7-Eleven och finns från och med idag att ladda ner gratis från 7-Elevens hemsida www.7-eleven.se eller från Apple App Store www.apple.se/iphone/appstore.

Taggar: