Nygräddade småkakor på bara tio minuter

Report this content

Nu blir det enkelt att göra äkta hembakade småkakor. Med ugnsklara degar från ”7 of a Kind” kan alla förgylla fikastunden med rykande färska kakor på bara tio minuter. I sortimentet finns sju olika kaksorter, gjorda på smör och helt fria från onödiga tillsatser.

På ett släktkalas i Stockholms skärgård fick värden oväntat många besökare. Då plockade hon fram kylda rullar av den egna kakdegen som snabbt skars upp, gräddades i ugnen och serverades till gästerna. Där föddes idén till ”7 of a Kind”. Nu ett år senare lanserar företaget sina första sju ugnsklara kakdegar. Alla gjorda på smör, fria från tillsatser och på tio minuter färdiga att serveras. Till och med bakplåtspapperet följer med förpackningen.

- Det ska vara enkelt och roligt att baka med hög kvalitet. Våra kakor passar därför lika bra till barnkalas som för finsmakaren som vill stoltsera med hembakat. Nu finns vi i utvalda butiker runtom i Stockholm och till hösten planerar vi att även sälja i Göteborg och Malmö, säger Lottie Bysell, grundare och delägare till 7 of a Kind.

Kakdegarna från 7 of a Kind finns i sju olika sorter; Bondkakor, Brysselkex, Polkakakor, Kardemummakakor, Citronkakor, Chokladlycka samt Ingefärskakor. Dessutom håller en glutenfri kakdeg med kolasmak att tas fram. Varje deg skivas upp, gräddas klara i ugnen på tio minuter och ger mellan 20 och 25 kakor. Cirkapris per kakdeg är 69 kr. Kakdegen, som är vacumförpackad, håller cirka fem veckor i kylskåp.

Här kan man köpa 7 of a Kinds färska svenska kakdegar:
8t8 – Söder på Swedenborgsgatan i Stockholm, Erssons Deli i Bromma, Mariannes Saluhall på Skärsätra Torg på Lidingö sam Picnic&DELI i Hamnbodarna i Nynäshamn.

För mer information, vänligen kontakta:

Lottie Bysell, grundare och delägare, 7 of a Kind AB
Telefon: 070-79 07 818. E-post: lottie.bysell@7ofakind.se

Anna Ekengren Flytström, grundare och delägare, 7 of a Kind AB
Telefon: 070-77 61 626. E-post: anna.ekengren-flytström@7ofakind.se

Om 7 of a Kind
Företaget 7 of a Kind AB grundades 2013. Affärsidén är att sälja svensk färsk kakdeg, gjord på äkta smör helt utan tillsatser. Kakdegen skärs upp, gräddas och inom 10 minuter kan man servera mellan 20 och 25 nybakade kakor. Som hembakat fast utan kladd och disk. www.7ofakind.se

Taggar: