En av Sveriges äldsta jämförelsesajter för lån återlanseras

I inledningen av oktober återlanserades lånejämförelsesajten www.alltomprivatlan.se av 7 Out Media AB. Sajten, som tidigare ägts och drivits av OG Group AB, är en av många tillgångar som 7 Out Media köpte tidigare i år. Allt om Privatlån grundades 2008 som en av de första i sitt slag. Andra prioriteringar har gjort att jämförelsesajten inte har följt med i utvecklingen på lånemarknaden under de senaste åren.

Återlanseringen av hemsidan är en del av den strategi som 7 Out Media tidigare kommunicerat där man genom sina jämförelsesajter vill göra avtryck på den digitala finansmarknaden. Allt om Privatlån har fått en helt ny design och ett helt nytt tema. Genom ny teknik har man även utvecklat funktioner som gör att besökaren kan jämföra lån utifrån sina egna preferenser. Temat har även applicerats på bolagets jämförelsetjänst för smslån. Enligt bolagets VD, Kajsa Mårtensson, är tanken att fler av 7 Out Medias tillgångar ska kunna dra nytta av det nya temat.

- Att vi investerat tid och pengar i en ny plattform för Allt om Privatlån är ett första steg för att återigen kunna bli marknadsledande. Plattformen     kommer fungera som grund för våra andra jämförelsesajter inom samma nisch och syftar till att ge besökaren de verktyg som behövs för att hitta   det billigaste lånet.

Lånebranschen är dock inte den enda marknad som är aktuell för det relativt nystartade affiliatebolaget. Bolaget har tidigare kommunicerat att man även sneglar åt både försäkringsbranschen och andra relaterade branscher.

- Vi ser potential i många närliggande branscher och vi har även identifierat avsaknad av enkla digitala tjänster som vägleder kunder och   konsumenter. Därtill sitter vi på många domäner som lämpar sig väl för jämförelsesajter inom just dessa nischer, menar Kajsa Mårtensson.

7 Out Media AB är ett bolag verksamt inom marknadsföring och affiliation. Bolaget ägs av OG Group och Rena Rama Holding som tillsammans sitter på bred kunskap inom internetmarknadsföring. I portföljen av jämförelsesajter som bolaget äger återfinns bland annat Alltomspara.se, Alltomsmslan.se, Alltombillan.se och Alltomprivatlan.se. Frågor gällande informationen i detta pressmeddelande hänvisas till info@7outmedia.se.