LEI Register introduceras hos Fortnox

LEI Register erbjuder en snabb och billig service för registrering- och förnyelse av leikod. Detta genom en digital plattform som är tillgänglig för alla företag och organisationer som är i behov av ett lei nummer. Från och med idag återfinns LEI Registers tjänst även på Fortnox marknadsplats. Detta genom en integrering som möjliggör en automatiserad registrering av LEI. Genom detta nya partnerskap når LEI Register ut till fler kunder samtidigt som man förenklar registreringsprocessen.

Idag blev det officiellt att LEI Register är ny integrationspartner till Fortnox. Detta innebär att LEI Register nu har en egen app på Fortnox marknadsplats. Användare av Fortnox har nu möjlighet att via en smart koppling registrera- och förnya leikod på någon minut. Dessutom sker registreringen till en av marknadens lägsta priser för lei nummer. Kopplingen innebär att användarens företagsuppgifter automatiskt förs över från kontot i Fortnox till formuläret på Leiregister.se. Användaren slipper således själv att ta fram- och skriva in uppgifterna.

LEI Registers integration finns nu tillgänglig på Fortnox marknadsplats. Via denna marknadsplats når LEI Register ut till över 300 000 kundföretag med sin tjänst. Bland partner-apparna återfinns förutom LEI Register även andra välkända aktörer så som Klarna, iZettle och DIBS. Genom Fortnox smarta kopplingar kan användaren spara både tid och pengar.

För den som idag har sin leikod registrerad hos en annan registrator än LEI Register kan man via kopplingen till Fortnox överföra LEI. Genom att göra så kan man spara upp till 50% per år. LEI Register erbjuder förmånliga priser för LEI både för den som gör en 1-årig registrering men främst för fleråriga registreringar. Vid registrering för flera år sköter LEI Register administration och förnyelse. Läs mer om LEI Registers integrering med Fortnox här.

För Fortnox användare kommer LEI Registers app väl till pass. En leikod är nämligen nödvändig för alla de företag och organisationer som gör transaktioner på den europeiska värdepappersmarknaden. Utan ett giltigt leinummer kommer transaktionen inte att gå igenom och både köp- och försäljning av värdepapper stoppas. Något man inte vill riskera, speciellt inte i oroliga tider som dessa.