A+ Science Invest AB (publ.) delårsrapport 1 januari - 30 juni 2001

Report this content

A+ Science Invest AB (publ.) delårsrapport 1 januari - 30 juni 2001 A+ Science Invest AB (publ.) bildades i oktober 1997. En mängd projekt och produktidéer, huvudsakligen från Göteborgs Universitet, har värderats, förvärvats, förädlats, dokumenterats och utvecklats av A+ som därigenom på ett framgångsrikt sätt tillfört mervärde i projekten. Under våren har A+ inriktat sig på att nå exit-fas i flera projekt, vidareutvecklat andra och värderat nya projekt för projektportföljen. Viktiga händelser under perioden kan sammanfattas enligt följande: · Ett licensavtal har tecknats med Carbion OY om fortsatt utveckling av en ny behandling mot magsårsbakterien Helicobacter pylori · Vidareutvecklingen av nya mediciner mot dyspepsi och inflammatoriska tarmsjukdomar (IBS) förs över till ett intressebolag, Pharmacore. · Utvecklingsprojekt kring cellbaserade mätningar förs över till Cellectricon AB · Verksamheten kring stamcellsforskning förs över till det nybildade företaget CellTherapeutics (Scandinavia) · In vitro-studier i djurförsök har påbörjats för cancer- och diabetesprojekten. · Kliniska studier pågår för närvarande inom ischias-, obstruktiv sömnapné- och diabetesprojekten · Projektinvesteringarna under perioden uppgick till 11,2 MSEK (8,4 MSEK) · Den ordinarie bolagsstämman i maj godkände att bolagsstyrelsen kan öka antalet aktier genom en nyemission på 15.000.000 aktier Delårsrapporten finns att läsa i sin helhet på A+ hemsida www.a- plusscience.com under "Financial Information". För mer information kontakta: Boo Edgar, VD, Tel. 031-778 2131, 0708-888 427 Anders Sjögren, Finansdirektör, Tel. 031-778 2132, 0708-888 421 A+ Science Invest AB (publ.) identifierar, värderar, förvärvar, finansierar, utvecklar och kommersialiserar patenterbara uppfinningar som huvudsakligen kommer ur medicinsk, vetenskaplig forskning med focus på hälsovård. I projektportföljen ingår mer än 30 medicinska och bioteknologiska projekt. Huvudägare är 6:e AP Fonden, Holdingbolaget vid Göteborgs Universitet, Investor Investments Novare Limited, Biofund, och Optiomi OY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010904BIT00990/bit0001.pdf Hela Rapporten