Ny fastighetschef

Report this content

Ny fastighetschef i Lundbergs Efter åtta år som chef för fastighetsrörelsen inom Fastighets AB L E Lundberg (publ) lämnar Ingvar Nordén på egen begäran denna befattning den 31 mars 2002. - Fastighetsrörelsen har under Ingvars tid som chef utvecklats på ett mycket positivt sätt vad avser såväl uthyrningsläge som resultat. Vidare har vår organisation föryngrats och stärkts, vilket medför att vi står väl rustade inför framtiden, säger Fredrik Lundberg. Ingvar Nordén kvarstår i ledningsgruppen och som vice verkställande direktör i koncernen. Hans framtida roll blir nu främst att ansvara för utvecklingen av vår exploateringsverksamhet och fungera som ordförande i styrelsen för Consila. Till ny fastighetschef från och med den 1 april 2002 har utsetts Peter Whass, som under de senaste tre åren varit chef för Region Öst. - Det känns givetvis mycket stimulerande att ta steget till fastighetschef inom Lundbergs, samtidigt som duktiga medarbetare på regionen ges möjlighet att ta ännu större ansvar, kommenterar Peter Whass. Region Öst är Lundbergs största region med 41 procent av bolagets totala uthyrbara yta. Regionen delas nu i Region Öst kommersiella fastigheter, med Lars Svensson som ansvarig, och Region Öst bostadsfastigheter, med Peter Landin som ansvarig. Båda kommer att ingå i ledningsgruppen. För ytterligare frågor kontakta Ingvar Nordén, 011 - 21 65 00 eller 0709 - 21 65 05 Peter Whass, 011 - 21 65 00 eller 0709 - 21 65 69 Norrköping den 8 mars 2002 Fastighets AB L E Lundberg (publ) www.lundbergs.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00320/wkr0002.pdf