ABNW i samarbete med italienska Shine för distribution av GISMO

ABNW i samarbete med italienska Shine för distribution av GISMO Communicator ABNW fortsätter att bygga upp sitt distributionsnät i Europa. Det senaste tillskottet är den italienska distributören Shine som kommer att sköta lanseringen av ABNW:s produkter i Italien. I ett första skede gäller detta den unika trådlösa Internet och telefonterminalen GISMO*. Med sina närmare 40 miljoner mobilanvändare är Italien en av Europa största marknader för mobila kommunikationsprodukter. Samarbetet mellan ABNW och Shine inleds med en order som innebär att GISMO nu levereras till Italien. "Italien har ett kundunderlag som bäddar för en stor försäljning av ABNW:s Communicator. Dessutom satsar världsledande operatörsföretag som t ex TIM på ett brett utbud av mobila tjänster i landet. Detta pekar på ett utbrett användande av terminaler med större skärm än mobiltelefoner, d.v.s. handdatorer", säger Björn Dietmann, Affärsområdeschef, ABNW. Shine är den femte distributören som ABNW knyter till sig i den europeiska lanseringen av GIMSO. Fler distributörer är på väg in samtidigt som man planerar för en vidare lansering i USA. Redan i november kommer ABNW att demonstrera GISMO på en av världens viktigaste IT-mässor, Comdex i Las Vegas. Detta sker i samarbete med det svenska exportrådet som samlat ett antal framstående företag, däribland ABNW, i den svenska montern. *GISMO Communicator ger användaren trådlös, mobil tillgång till Internet, intranät, e-post, synkronisering, tunnklientfunktionalitet samt datakommunikation och telefoni. Terminalen bygger på en kombination av W-LAN, GPRS och GSM och är utformad för Compaqs handdator iPAQ. [REMOVED GRAPHICS] Shine bildades 1998 av ett expertteam inom området kommunikationsprodukter. Företagets marknadsavdelning byggs upp av ett säljteam som täcker hela Italien. Effektivitet, erfarenhet och finansiell kapacitet bygger en solid grund som företaget vilar på idag. Shine har alla de nödvändiga kvalifikationerna som krävs för att hålla en etablerad position som nationell distributör av kommunikationsprodukter. Kundes intresse är Shines intresse vilket i sin tur relaterar till: garanti, pålitlighet, pris och service. För ytterligare information kontakta www.shine.it. A Brand New World bildades 1995 och har 145 anställda, huvudkontoret ligger i Kista. ABNW utvecklar och marknadsför system och produkter för infrastruktur som möjliggör mobilt Internet. Företaget har ett antal patent som bygger på en unik antennkunskap, en mångårig erfarenhet av cellulära nät och tidig utveckling av mobila, trådlösa handterminaler. Genom starka partnerskap och utveckling inom både mjukvara och hårdvara skapar man lösningar för kompletta mobila kommunikationssystem och för mobil access genom t ex handdatorer. För ytterligare information se www.abrandnewworld.se eller kontakta: Pål Krüger, VD Björn Dietmann, Affärsområdeschef A Brand New World A Brand New World Tfn: 08-477 99 00 (55) Tfn: 08-477 99 00 (802) Mobil: 0708-35 30 05 Mobil: 0733-35 97 31 paul.kruger@abrandnewworld.se bjorn.dietmann@abrandnewworld.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00400/bit0002.pdf