Stor ABNW-närvaro på Networks Telecommässan i Älvsjö

Stor ABNW-närvaro på Networks Telecommässan i Älvsjö A Brand New World har en massiv närvaro på Networks Telecommässan i Stockholm, Älvsjö mellan den 24 och 26 september. Här kan man bland annat se företagets 4G-terminal, GISMO Communicator* och managementplattformen för mobilt Internet, Thinworks**. Under mässans tre dagar kommer ABNWs produkter finnas representerade i både Philips, Compaqs och Microsofts montrar. "ABNWs stora närvaro på mässan är en del i vår strategi att samverka med starka partners i marknadsföringen av våra produkter. Härefter ser vi fram emot Comdexmässan i Las Vegas där ABNW placerat sig i exportrådets svenska paviljong", säger Björn Dietmann, Affärsområdeschef, A Brand New World. För direktkontakt med ABNW under Networks Telecom-mässan ombeds deltagare att ta kontakt med ABNWs representant i Compaqs monter. *GISMO Communicator ger användaren trådlös, mobil tillgång till Internet, intranät, e-post, synkronisering, tunnklientfunktionalitet samt datakommunikation och telefoni. Terminalen bygger på en kombination av WLAN, GPRS och GSM och är utformad för Compaqs handdator iPAQ. **Thinworks är en systemplattform som bl.a. möjliggör distribution av tjänster och applikationer för användare i mobila nätverk. Plattformen hanterar en rad olika tekniker med IP (Internet Protocol) som grund, däribland GSM, GPRS och W-LAN. A Brand New World bildades 1994 har idag 145 anställda, huvudkontoret ligger i Kista. Företaget utvecklar och marknadsför system och produkter för infrastruktur som möjliggör mobilt Internet. ABNW har ett antal patent som bygger på en unik antennkunskap, en mångårig erfarenhet av cellulära nät och tidig utveckling av mobila, trådlösa handterminaler. Genom starka partnerskap och utveckling inom både mjukvara och hårdvara skapar man lösningar för både kompletta mobila kommunikationssystem och för mobil access genom t ex handdatorer. För ytterligare information se www.abrandnewworld.se eller kontakta: Pål Krüger, VD Björn Dietmann, Affärsområdeschef A Brand New World A Brand New World Tfn: 08-477 99 55 Tfn: 08-477 98 02 Mobil: 0708-35 30 05 Mobil: 0733-35 97 31 paul.kruger@abrandnewworld.se bjorn.dietmann@abrandnewworld.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00670/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00670/bit0001.pdf