Analyst Group: Videointervju med AdCityMedias VD Anders Axelsson

Report this content

I samband med AdCityMedias delårsrapport för Q3-19 så intervjuas bolagets VD Anders Axelsson.

Se intervjun här

Frågor som ställs i intervjun:

1. Tredje kvartalet för 2019 är avklarat och rapporten är publicerad. Vad vill du lyfta fram som du är särskilt nöjd med, och vad tycker du att ni hade kunnat göra bättre?

2. Retail Tech visar på en riktigt stark marginal om 53 %, vilket innebär att affärsområdet ökar sin marginal för tredje kvartalet i rad. Vilka faktorer/affärer har primärt varit drivande och ser du detta som en uthållig marginalnivå över tid?

3. Media minskar omsättningen med ca 10 % under kvartalet. Hur ska ni arbeta för att ta tillbaka tillväxten under kommande kvartal?

4. Gällande upphandlingar - i ditt VD-ord nämner du att ett förberedande arbete pågår och att ni har identifierat några spännande upphandlingar. Kan du berätta lite mer om vilken ”strategi” ni har avseende detta, dvs. vad är det för typ av upphandling ni letar efter, vilken omfattning, vilket geografiskt område osv.?

5. Ni har nyligen knoppat av Doohclick. Hur går processen för noteringen samt emissionen som tidigare meddelats?

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av intervju med AdCityMedia. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa intervjun. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.