Prognos inför ACM:s Q2-rapport 2019

Report this content

Imorgon den 27 augusti 2019 publicerar AdCityMedia (”ACM”) sin delårsrapport för andra kvartalet 2019, följande är våra tankar inför rapporten.

För Q2-19 har vi i vår senaste analys räknat med att ACM omsätter ca 58 MSEK (44), motsvarande en tillväxt om ca 30 % mot jämförbar period 2018. För Q2-19 har vi estimerat en bruttomarginal om ca 58 %, vilket således är i nära linje med jämförbar period 2018. Totala rörelsekostnader, inklusive av- och nedskrivningar samt leasingposter, prognostiseras till ca 28 MSEK (21), vilket med prognostiserad bruttomarginal och omsättning ger en estimerad EBIT-marginal omkring 9-10 % under andra kvartalet 2019. I estimaten har övriga rörelseintäkter och aktiverat arbete utelämnats.

Läs fullständig kommentar inför rapport här: https://www.analystgroup.se/kommentarer/prognos-infor-acms-q2-rapport-2019/

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group, (https://www.analystgroup.se/om-oss/)

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på AdCityMedia. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.