Agora säljer Gallerian i Motala för 126 miljoner

Agora har tecknat avtal avseende försäljning av Gallerian i Motala. Försäljningen sker genom en bolagsaffär till ett underliggande fastighetsvärde om totalt 126 miljoner kronor.

Gallerian i Motala (fastigheten Plåtslagaren 7) ligger centralt mitt i Motala säljs till ett underliggande fastighetsvärde om totalt 126 miljoner kronor. Köpare är Fastator (publ) som köper via dotterbolag. Gallerian har en uthyrningsbar yta på 8 100 kvm med Akademibokhandeln, H&M, Team Sportia, Lindex och Gina Tricot som största hyresgäster.

Tillträde sker den 29 mars 2019.

Rikard Edenius, VD, rikard.edenius@agoraretail.se, +46 706 05 51 05
Susanna Korpe, CFO, susanna.korpe@agoraretail.se, +46 8 525 251 63

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB) är ett fastighetsbolag med fokus på ägande, utveckling och förvaltning av lönsamma fastigheter i centrala lägen i utvalda större och medelstora städer. Med en bred mix av hyresgäster underlättar vi människors vardag och skapar intressanta platser. Vi har idag 16 fastigheter på 10 orter med en sammanlagd yta av 186 799 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 3,5 miljarder kronor. För mer information www.agoraretail.se.