Agora utser Rikard Edenius till ny VD

Rikard Edenius har utsetts till ny VD i Agora. Rikard Edenius kommer närmast från egen rådgivningsverksamhet där han bland annat biträtt Klövern. Innan dess var han VD för Näckström Fastigheter.

Rikard Edenius tillträder den 23 april. Susanna Korpe har utsetts till tf. CFO. Susanna har varit ekonomichef i bolaget sedan april 2016.

Agoras tf. VD och CFO Agneta Segerhammar, har som tidigare meddelades den 15 januari 2018, valt att lämna bolaget på egen begäran och är kvar till slutet av april.

Knut Pousette, styrelseordförande, knut.pousette@stendorren.se, +46 70 773 80 00

Denna information är sådan information som Agora är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 april 2018 kl.10.30 CET.

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 22 fastigheter på 15 orter med en sammanlagd yta av 265 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,4 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic Holding AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se