Frisörkedjan Rinse öppnar i Cityhuset i Eskilstuna

Cityhuset i Eskilstuna stärker sitt serviceerbjudande med snabbväxande frisörkedjan Rinse. Kedjan finns sedan tidigare på 13 platser runt om i Sverige och väljer nu Cityhuset som plats för sin första salong i Eskilstuna.

- Rinse har idag 13 salonger på ställen som Emporia i Malmö och Stureplan och Bromma Blocks i Stockholm. Vi är oerhört glada över att nu etablera oss i absolut bästa cityläget i Eskilstuna. Cityhuset har ett centralt läge mitt i Eskilstuna med en modemedveten målgrupp som passar Rinse väldigt bra, säger Özcan Isik, etableringsansvarig på Rinse.

- Vi ser fram emot att välkomna alla kunder till vår nya salong, där vi erbjuder klipptjänster till barnfamiljer på ett unikt sätt som inte finns i staden idag. Salongen är för hela familjen och vi utför både drop-in och bokade klippningar. De minsta barnen får klippa sig i ferraristolar, och spela spel på våra spelstationer och plocka med sig klubbor hem, säger Özcan Isik.

- Vi är mycket glada att Rinse har valt att etablera sig i Cityhuset och därmed öppna sin första salong i Eskilstuna. Det förstärker serviceutbudet i Cityhuset som är en viktig del av vår strategi framåt för att utveckla ett modernt stadsliv i hjärtat av Eskilstuna. Rinse kommer passa mycket bra in i huset, säger Christina Engström, centrumchef för Cityhuset.

Salongen öppnar under våren 2018 med sex till sju heltidsanställda.

Christina Engström, Centrumchef, christina.engström@agoraretail.se 08-52525168
Jessica Alenbring, Affärsområdeschef, jessica.aelnbring@agoraretail.se 08-52525157

För ytterligare information och bilder, vänligen besök www.agoraretail.se

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande, utveckling och förvaltning av lönsamma fastigheter i centrala lägen i utvalda mellanstora och större städer. Med en bred mix av hyresgäster underlättar vi människors vardag och skapar intressanta platser. Vi har idag 22 fastigheter på 15 orter med en sammanlagd yta av 265 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,4 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic Holding AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se