Gina Tricot öppnar i Telgehuset i Södertälje

Agora har skrivit ett fyraårigt avtal med Gina Tricot om en drygt 400 kvadratmeter stor lokal i Telgehuset mitt i centrala Södertälje. Gina Tricot öppnar i och med denna etablering sin allra första butik i Södertälje i ett av Telgehusets bästa lägen i slutet av april 2018.

Gina Tricot har länge funnits på Södertäljebornas önskelista och det är glädjande att de nu väljer att etablera sig i staden och i Telgehuset. Ombyggnation har påbörjas och invigning beräknas ske i slutet av april.

– Vi är väldigt glada över att Gina Tricot valt att öppna sin första butik i Södertälje hos oss i Telgehuset. De blir ett bra tillskott och vi är övertygade om att de kommer att fylla sin plats i stadens utbud, säger Christina Engström, centrumchef Telgehuset.

– Det känns bra att vara med och stärka cityhandeln i Södertälje. Vi har under en längre tid letat efter ett bra läge då efterfrågan efter vårt varumärke varit stort. Det har tagit tid att hitta en lokal men nu har vi hittat ett bra läge med optimal storlek, säger Magnus Månsson, VD Gina Tricot.

För information:
Christina Engström, centrumchef, christina.engstrom@agoraretail.se, +46 8 525 25 168
Jessica Alenbring, affärsområdeschef, jessica.alenbring@agoraretail.se, +46 8 525 25 157

Material och bilder:
För ytterligare information och material, vänligen besök www.agoraretail.se

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,5 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se

Taggar: