Mocca Deli till Kompassen i Örebro

Agora har skrivit ett tioårigt avtal med cafékonceptet Mocca Deli om en lokal i Kompassen i Örebro. Etableringen är Mocca Delis första utanför hemstaden Eskilstuna.

Mocca Deli har ett brett konceptet som passar många. De erbjuder allt från sallader, wraps, flatbread och charkuterier att njuta av från tidig morgon till sen kväll. Mocca Deli blir granne till Lilys Burger med entrén mot Storgatan. Ombyggnation kommer att påbörjas under 2017 och invigning sker under våren 2018.

Efter tre fantastiska år av framgång är vi redo för fortsatt utveckling. Vi ser Örebro som det självklara valet för denna expansion, både utifrån den levande stadskärnan och den otroligt positiva anda som verkar råda överallt. Vi är övertygade om att Mocca Deli kommer att fylla sin plats i stadens utbud och vi är mycket stolta att Agora valt oss som hyresgäst i detta fantastiska läge mitt på Stortorget, säger Tony Mansour, ägare Mocca Deli.

Jag är glad över att Mocca Deli väljer att etablera sig hos oss som första steg i sin vidare expansion. Utvecklingen av vår fastighet med fokus på mat och upplevelser förstärks nu ytterligare med ett mycket attraktivt cafékoncept, säger Kicki Jäger, centrumchef Agora.

För information:
Kicki Jäger, centrumchef, kicki.jager@agoraretail.se, +46 76 78 44240
Jessica Alenbring, affärsområdeschef, jessica.alenbring@agoraretail.se, +46 72 531 70 63

Material och bilder:
För ytterligare information och material, vänligen besök www.agoraretail.se

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,4 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se