VD WILNER ANDERSON LÄMNAR AGORA

Styrelsen och VD Wilner Anderson har kommit överens om att Wilner Anderson lämnar posten som VD i A Group of Retail Assets Sweden AB (publ).

"Wilner Anderson har varit med från början och har gjort goda insatser för Agora under de två och ett halvt år han har varit VD i Agora men bolaget har tyvärr inte utvecklats enligt förväntan. På mina egna och styrelsens vägnar vill jag tacka Wilner för hans engagemang och arbete", kommenterar Knut Pousette, styrelseordförande i Agora.

Styrelsen ska nu inleda processen att rekrytera en ny ordinarie VD för Agora. Agneta Segerhammar, CFO i bolaget, har utsetts till tillförordnad VD i Agora. Wilner Anderson lämnar med omedelbar verkan.

Knut Pousette, styrelseordförande, knut.pousette@stendorren.se, +46 70 733 80 00
Agneta Segerhammar, tf. VD och CFO,
agneta.segerhammar@agoraretail.se,
+46 73 032 24 00

Denna information är sådan information som Agora är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 december 2017 kl. 08.00 CET.

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,5 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se