Harald Schulz ny VD för ÅR Packaging Group

Report this content

Harald Schulz utsågs den 15 februari 2012 till ny VD för det europeiska förpackningsföretaget ÅR Packaging Group. Han tillträder tjänsten den 1 mars. Harald Schulz efterträder Per Lundeen som avgår efter 12 år som VD och som nu i stället kommer att ta plats i styrelsen.

ÅR Packaging Group är ett av Europas ledande företag inom förpackningsbranschen med 18 fabriker i 8 länder. ÅR Packaging Group bildades 2011 genom en sammanslagning av Å&R Carton och Flextrus.

Harald Schulz är 47 år och har mångårig erfarenhet från förpackningsbranschen. Han har varit anställd av Å&R Carton-koncernen sedan 2001, senast som Senior Vice President för affärsområdet Branded Products. Harald Schulz är också ansvarig för ÅR Packaging Groups fyra fabriker i Tyskland och Ryssland samt VD för Å&R Cartons tyska verksamhet. Harald Schulz är tysk medborgare, bosatt söder om Frankfurt och har en examen i Industrial Engineering. Han är gift och har ett barn.

Stig Gustavson, styrelseordförande i ÅR Packaging Group kommenterar:

"Med Harald Schulz har ÅR Packaging Group hittat rätt person för att ytterligare stärka den grund som byggts av Per Lundeen. Styrelsen ser fram emot att tillsammans med Harald Schulz i hans nya roll som VD och med Per Lundeen i hans nya roll i styrelsen, skapa morgondagens förpackningsföretag fokuserat på kundvärde och innovation."

Harald Schulz kommenterar:

"Jag ser fram emot att börja min nya position som VD för ÅR Packaging Group. Efter mer än 10 år inom Å&R Carton, känner jag väl till våra värderingar. Jag kommer att göra mitt yttersta för att arbeta tillsammans med våra kunder, leverantörer, anställda, min ledningsgrupp och styrelsen med att vidareutveckla våra styrkor och etablera ÅR Packaging Group som det ledande kundfokuserade och innovativa företaget inom den europeiska förpackningsbranschen."

För vidare information, kontakta:

Harald Schulz, +49-6192-406-100

Stig Gustavson, +358 400 411 119

Per Lundeen +46-705-183-347

ÅR Packaging Group är ett av Europas ledande företag inom förpackningsindustrin med en omsättning på cirka 500 miljoner Euro och 2 000 anställda i 18 fabriker i 8 länder. Huvudkontoret ligger i Malmö, Sverige. ÅR Packaging Group bildades 2011 genom en sammanslagning mellan Å&R Carton, en av Europas ledande förpackningskoncerner, och Flextrus, ett av norra Europas  ledande företag inom flexibla förpackningar. Den nya koncernen skapar mervärde till kunderna genom ett brett produktutbud och djup kunskap om förpackningar. ÅR Packaging Group har som mål att växa både organiskt och genom förvärv med sikte på en framtida börsnotering.