A3 ansöker om avnotering

Bredband2 i Skandinavien AB (”Bredband2”) kontrollerar, efter sitt offentliga uppköpserbjudande avseende samtliga aktier i A3 Allmänna IT - och Telekomaktiebolaget (publ) (”A3”), mer än 90 procent av aktierna i A3 och har påkallat tvångsinlösen avseende resterande aktier i A3.

Styrelsen för A3 har, på begäran av Bredband2, fattat beslut om avnotering av bolagets aktier från Nasdaq Stockholm. Sista dag för handel med bolagets aktier vid Nasdaq Stockholm kommer att meddelas snarast efter att bolaget erhållit bekräftelse från Nasdaq Stockholm.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 december 2020 kl. 13:30 CET.

Paul Moonga, VD och styrelseledamot

Mobil: +46 (0)70 959 06 66
E-post: paul@a3.se

Om A3

A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2002 och är i sin nuvarande form resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret. Aktien handlas sedan 15 juni 2009 på Nasdaq Stockholm, Small Cap, numer under kortnamnet ATRE. Mer information om A3 och vårt erbjudande finns på www.A3.se.

A3